Вівторок, 24 квітня 2018

Поділля

Що робити хмельничанам, коли продавець не має здачі

Якось в магазині, коло свого будинку, зіткнулася зі стандартною в нашому місті ситуацією: жінка з дитиною купувала хліб і сік. Глянувши на купюру, продавець фиркнула: в мене немає здачі, шукайте інші гроші.

15.08.2016, 8:55

решта (здача)

Це вже далеко не перший випадок, коли я бачу, що продавець, який «не має здачі» (решти), відразу іде в наступ на покупця: в мене немає копійок; дайте дрібних грошей; будете мені винні; я вам буду винна. В кращому випадку – якось занесете. Але знаю про випадки, коли такий продавець не продасть вам нічого. Особливо, якщо купуєте вранці.

Дехто одразу біжить шукати копійки, намагається розміняти купюри в таких же неприступних продавців без дрібних грошей, потім шукає інший магазин, потім плює на все і йде.

Думаю, не мені розповідати хмельничанам про проблему відсутності в продавця решти, яка в один момент чомусь стає саме вашою проблемою. Не витримала і я. Десь з місяць назад таки знайшла роз`яснення в нашому Законодавстві.

Виявляється, що відсутність решти (здачі) не є вашою проблемою. Це навіть не є проблемою продавця. Це – підстава для притягнення його до адміністративної відповідальності.

«В підпункті 2.13 Положення про ведення касових операцій в національній валюті України № 637 визначено, що підприємства та підприємці мають забезпечувати наявність у касі банкнот і монет для видачі здачі. Відсутність такої розмінної монети є підставою для притягнення особи до адміністративної відповідальності за ст.164-2 КУпАП, що загрожує посадовим особам підприємства штрафом на суму від 8 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (НМДГ). А це на сьогодні, від 136 до 255 грн.»

Тепер зрозуміло, що коли продавець зізнається вам в тому, що «не має здачі», він вже «розписався» в скоєні правопорушення. В цьому випадку можна сміливо дзвонити на 102 і викликати поліцію, яка зобов`язана зафіксувати правопорушення. В подальшому правоохоронці передають матеріали до Державної фінансової інспекції (колишня КРУ), яка має скласти відповідний протокол.

Вважаю, візиту одного такого клієнта до магазину (будь-якого закладу торгівлі, послуг, тощо) вистачить, щоб керівництво щовечора не забирало касу «під нуль», а залишало достатньо дрібних коштів на «здачу».

Але чи робити це, вирішуйте самі – адже саме вам потім заходити до того магазина щодня…

 

Наталія Пасічник, член правозахисної громадської організації “Юридично-Інформаційний Центр”

Коментарі

Всього коментарів: 0

Залишити коментарій
Увійти за допомогою: