Першими підсумками державної програми «Зимова єПідтримка» поділилися в Уряді: заявки на тисячу гривень подали майже сім мільйонів українців. А понад 2 мільйона з них вже й отримали виплати. На що спрямували гроші, дізнався Центр громадського моніторингу та контролю.
Основна стаття витрат – комунальні платежі
Наразі тисячу гривень від держави встигли отримати українці, що подали заявки ще на початку місяця. Так, упродовж 10-11 грудня держава виплатила допомогу 1,8 млн дорослих та 520 тис. дітей, які подали заявку 1 грудня. У Міністерстві економіки зазначають – кількість заявок у «Дії» наближається до семи мільйонів. З них 1,8 мільйона оформлені на дітей.
За даними міністра цифрової трансформації Михайла Федорова, головною категорією витрат є оплата комунальних послуг. Державні кошти на це спрямували 63% українців. Йдеться про майже півтора мільярда гривень. Другою за популярністю категорією виявилася оплата послуг мобільного зв’язку: її обрали 17% наших співгромадян. Вони витратили 394 мільйона гривень. На підтримку Сил оборони гроші від держави спрямували 4% з тих, хто вже отримав виплату. Загалом, задонатили 93 мільйона гривень.
Також за державні кошти можна придбати квитки «Укрзалізниці», ліки, українські книги та інші українські товари. Цією можливістю скористалися ще 16% українців.
Зміни у правилах нарахування
Вже з 10 грудня правила оформлення виплати дещо змінилися. Як повідомив прем’єр міністр України, до програми долучилися банки-партнери. Зробили це, аби полегшити оформлення виплат представникам старшого покоління, яке не володіє цифровими навичками, а також опікунам неповнолітніх дітей.
Щоб оформити заявку, необхідно звернутися до банківської установи. Після оформлення заявки та створить спеціальний рахунок, на який перерахують кошти. Отримати тисячу гривень готівкою неможливо. Так само, як і оплатити з державної допомоги підакцизні товари: алкоголь та цигарки.
Оформити допомогу можна і через відділення «Укрпошти». За ці гроші можна купити товари українського виробництва, що реалізують у поштових відділеннях, замовити лікарські засоби, оплатити комуналку чи мобільний зв’язок. А також переказати гроші на благодійність.
Готівковий скандал
З отриманням державної допомоги пов’язаний і перший скандал: українці намагалися перевести безготівковий платіж у готівку, яку можна витратити на інші цілі.
На таких діях заскочили клієнтів двох найбільших мобільних операторів України. Вони поповнювали свої мобільні телефони через сервіс EasyPay, а потім оформлювали повернення коштів вже на іншу картку. Гендиректор EasyPay Олексій Авраменко звернувся до Уряду із попередженням про дії абонентів: «На жаль, ми були змушені відключити функцію „повернення грошей“ для абонентів Vodafone і life. Оскільки є «особливо розумні» українці, які вирішили в такий спосіб осквернити ідею 1000 грн «Зимової єПідтримки». Сервіс не працюватиме для всіх через нецільове використання державної допомоги», – заявив Авраменко.
Коментарі