Це вже далеко не перший випадок, коли я бачу, що продавець, який «не має здачі» (решти), відразу іде в наступ на покупця: в мене немає копійок; дайте дрібних грошей; будете мені винні; я вам буду винна. В кращому випадку – якось занесете. Але знаю про випадки, коли такий продавець не продасть вам нічого. Особливо, якщо купуєте вранці.
Дехто одразу біжить шукати копійки, намагається розміняти купюри в таких же неприступних продавців без дрібних грошей, потім шукає інший магазин, потім плює на все і йде.
Думаю, не мені розповідати хмельничанам про проблему відсутності в продавця решти, яка в один момент чомусь стає саме вашою проблемою. Не витримала і я. Десь з місяць назад таки знайшла роз`яснення в нашому Законодавстві.
Виявляється, що відсутність решти (здачі) не є вашою проблемою. Це навіть не є проблемою продавця. Це – підстава для притягнення його до адміністративної відповідальності.
Тепер зрозуміло, що коли продавець зізнається вам в тому, що «не має здачі», він вже «розписався» в скоєні правопорушення
«В підпункті 2.13 Положення про ведення касових операцій в національній валюті України № 637 визначено, що підприємства та підприємці мають забезпечувати наявність у касі банкнот і монет для видачі здачі. Відсутність такої розмінної монети є підставою для притягнення особи до адміністративної відповідальності за ст.164-2 КУпАП, що загрожує посадовим особам підприємства штрафом на суму від 8 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (НМДГ). А це на сьогодні, від 136 до 255 грн.»
Тепер зрозуміло, що коли продавець зізнається вам в тому, що «не має здачі», він вже «розписався» в скоєні правопорушення. В цьому випадку можна сміливо дзвонити на 102 і викликати поліцію, яка зобов`язана зафіксувати правопорушення. В подальшому правоохоронці передають матеріали до Державної фінансової інспекції (колишня КРУ), яка має скласти відповідний протокол.
Вважаю, візиту одного такого клієнта до магазину (будь-якого закладу торгівлі, послуг, тощо) вистачить, щоб керівництво щовечора не забирало касу «під нуль», а залишало достатньо дрібних коштів на «здачу».
Але чи робити це, вирішуйте самі – адже саме вам потім заходити до того магазина щодня…
Наталія Пасічник, член правозахисної громадської організації «Юридично-Інформаційний Центр»
Коментарі
В мене питання, з яких пір люди які працюють продавцями стали такими безхребетними, шо де не шаг так вони винні?!, Бидла серед покупців вище даху, але і тут винен продавець... В цю сферу обслуговування ніхто не хоче йти, дівчата працюють по 15 годин без вихідних по 5-7 тижнів для того щоб якесь розумне в 8 ранку в банкоматі зняло 1000 грн і приперлось в магазин за 0.3 грам чогось... А якщо немає здачі, то як виявилось він підписав собі вирок. Пані Наталя а для покупців грані є?! Чи ви всі перед тим як зайти в магазин корони вдягаєте?! Може хвате вже вішати на тих продавців все попало, може почати з людей?, куди бігти продавцю гроші міняти?! І як вона/він покине магазин, ну шо за бред!, чому ж тільки продавці винні в усьому, як кінцева станція..
Матеріал повне ДНО!!!
Термінал є, але ж цому/їй конче треба розміняти гроші о дев'ятій ранку.
Питання до наших законодавців: може треба якось захистити продавця також?
Покупець розбив пляшку коньяку - проблема продавця, покупець хоче розміняти гроші - проблема продавця.
Чому?
Якщо ми будем боятись те робити, то нам безкарно здачі зовсім не будуть давати посилаючись на відсутність копійок.