Ми вже писали в матеріалі Чому припиняє діяльність Консультативно-діагностичний центр Полонської ОТГ про те, що в Полонській об’єднаній територіальній громаді виник конфлікт між мешканцями і владою з приводу закриття медичного закладу. Влада пояснила це тим, що в громаді немає коштів на зарплату лікарям. Тож журналісти «АКТУАЛЬНО» проаналізували ефективність місцевої влади і справедливість розподілу бюджету громади і ось що ми знайшли…
Основними показниками ефективної діяльності ОТГ є доходи громади, тобто здатність керівництва наповнити бюджет та розумний і справедливий його розподіл — витрати. Серед витрат експерти значущими визначають капітальні витрати, а це видатки на фінансування інвестиційної та інноваційної діяльності, тобто розвитку громади. Наприклад, будівництво шкіл та лікарень, придбання обладнання і предметів довгострокового користування, капітальний ремонт, тощо.
Також важливими є витрати на утримання апарату управління, адже можна мати великий бюджет, але весь витратити на зарплату чиновників. Зазвичай такі дані формуються в розрізі на одного мешканця громади.
Ми проаналізували інформацію з відкритих джерел і пропонуємо вам самим зробити висновок, чи ефективно витрачаються кошти громади.
На сайті Децентралізація міститься аналіз показників виконання бюджетів 806 ОТГ за 9 місяців 2019 року, що підготували експерти Програми «U-LEAD з Європою» та SKL International.
Аби бути об`єктивними, ми порівняли основні показники громад з однаковою кількістю населення Тож ми обрали Волочиську міську ОТГ та Городоцьку міську ОТГ:
Перше, на що ми звернули увагу — це те, що маючи приблизно однаковий дохід з Городоцькою ОТГ, Полонська витрачає на розвиток громади (тобто капітальні видатки) вдвічі менше. Натомість, якщо порівняти витрати на апарат управлінців, то Волочиська ОТГ, маючи дохід чи не вдвічі більший за Полонську, витрачає найменше коштів.
Саме тому співвідношення видатків на утримання апарату управління із сумою доходів загального фонду найбільше у Полонській ОТГ — 23,3%
Тож куди йдуть ці кошти? Як виявилося 95% витрат на утримання апарату управління йде виключно на їхні зарплати. До того ж виявилося, що незалежно від ситуації в країні ці зарплати щороку зростають.
Скримський Франц Францович, Полонський міський голова отримував таку зарплату:
2018 рік – 328 576 грн або 27,3 тис грн в місяць
2019 рік – 481 715 грн або 40 тис грн в місяць.
До речі, ця зарплата більша ніж у мера Києва чи Президента України. Адже у 2019 році мер Києва Віталій Кличко отримав зарплати 318 599 грн або в середньому біля 26,5 тис грн в місяць, а Президент України Володимир Зеленський — 208 787 грн або в середньому 29,8 тис грн в місяць.
Загалом витрати на утримання апарату виконавчого комітету Полонської міської ради у 2019 році склали 24 986 231 грн, з яких 23 816 107 грн було витрачено для оплати праці. Багато це чи мало, давайте спробуємо розібратися.
В апараті виконкому працює 109 людей, отже, в середньому, на кожного з них припадає по 218 496 грн за рік або 18 208 грн в місяць. Якщо дивитися очима звичайного полончанина, то впевнені, що кожен мешканець громади гідний отримувати таку зарплатню. А от якщо порівнювати з зарплатою лікарів Полонської ЦРЛ (біля 5000 грн), то це може «створювати напругу» між працівниками апарату та лікарями.
Більше того, на утримання районної лікарні,-де працює 371 працівник, Полонська громада виділила за 15 місяців 3 750 000 грн, або 2 864 000 за 12 місяців. Натомість на утримання апарату виконкому,-де працює 109 працівників виділила 25 000 000 грн. Чи не в 9 разів більше! Де логіка?
На сайті declarations наші журналісти проаналізували й зарплати заступників міського голови:
Кулінський Олег Юрійович:
2018 рік – 327 174 або в середньому 27,2 тис грн в місяць;
2019 рік – 406 796 або в середньому 33,9 тис грн в місяць.
Яськов Віктор Михайлович:
2018 рік – 295 952 або в середньому 24,6 тис грн в місяць;
2019 рік – 366 341 або в середньому 30,5 тис грн в місяць.
Гогоц Наталія Миколаївна:
2018 рік – 330 340 або в середньому 27,5 тис грн в місяць;
2019 рік – 386 688 або в середньому 32,2 тис грн в місяць.
Сосун Лариса Анатоліївна, секретар ради:
2018 рік – 275 111 або в середньому 22,9 тис грн в місяць;
2019 рік – 342 405 або в середньому 28,5 тис грн в місяць.
Коблай Олександр Михайлович, керуючий справами:
2018 рік – 329 295 або в середньому 27,4 тис грн в місяць;
2019 рік – 415 702 або в середньому 34,6 тис грн в місяць.
Таким чином витрати громади тільки на керівництво ОТГ (мера і його замів) у 2019 році склали 2 399 647 грн, а це більше, ніж потреба на утримання діагностичного центру. Так що важливіше для громади?
Тож, аби знайти кошти для утримання медичних закладів, може, варто зазирнути до зарплатних відомостей міського голови та його заступників.
Данило Ясинський
Читайте також:
Чому припиняє діяльність Консультативно-діагностичний центр Полонської ОТГ
На Хмельниччині медики знову залишаться без зарплат і без роботи
Добра реформа та, що йде знизу
Як Полонська ОТГ готувалася до нового навчального року
Коментарі