понеділок, 27 січень 2025, 12:28
Новини

Бронювання працівників: на Хмельниччині визначили нові критерії для критично важливих підприємств області

Бронювання працівників: на Хмельниччині визначили нові критерії для критично важливих підприємств області

Від 24 січня 2025 року, на Хмельниччині діють нові Критерії, за якими здійснюється визначення підприємств, установ і організацій, які мають важливе значення для забезпечення потреб територіальної громади. А отже, можуть отримати статус критично важливого, а відтак – бронювати від мобілізації військовозобов’язаних працівників.

Про це стало відомо із розпорядження начальника Хмельницької ОВА Сергія Тюріна.

У новому переліку, серед іншого, уточнено обов’язкову кількість працівників для окремих підприємств та установ, що можуть мати статус критично важливого. Також прописано заклади культури (філармонії, театри, музеї, науково-методичні центри), які підпадають під ці критерії. Натомість, виключено друковані обласні медіа.

Важливо, що в пункті, який раніше надавав можливість отримати статус критично важливого усім підприємствам, які допомагали ЗСУ в сумі не менше 100 000 гривень на місяць, тепер конкретизовано — підприємства, що надають послуги з техобслуговування й ремонту транспорту для ЗСУ. 

Отож, згідно із розпорядженням ОВА, до підприємств, установ і організацій, які мають важливе значення для забезпечення потреб територіальної громади, належать суб’єкти господарювання, зареєстровані у Хмельницькій області та відповідають одному або кільком із 20-ти таких критеріїв:

  • підприємства, які здійснюють господарську діяльність у сфері сільського господарства на площі не менше 50 га або за умови, що середньооблікова чисельність штатних працівників за попередній звітний квартал становить не менше 10 осіб;
  • підприємства, які здійснюють діяльність у сфері добування корисних копалин і розроблення кар’єрів, за умови, що середньооблікова чисельність штатних працівників за попередній звітний квартал становить не менше 20 осіб;
  • підприємства, які здійснюють господарську діяльність у сфері переробної промисловості, за умови, що середньооблікова чисельність штатних працівників за попередній звітний квартал становить не менше 30 осіб разі наявності договорів (контрактів) щодо забезпечення потреб сил безпеки і сил оборони, чисельність працівників може бути меншою);
  • підприємства, які на правах власності, оренди або на інших законних підставах здійснюють управління об’єктом критичної інфраструктури та відповідають за його поточне функціонування;
  • підприємства оптової та роздрібної торгівлі продуктами харчування, товарами господарського призначення, будівельними матеріалами, фармацевтичними, медичними й ортопедичними товарами, оптової торгівлі добривами і агрохімічними продуктами, які здійснюють продаж товарів у торговельних об’єктах, а також мають за останній календарний квартал середньооблікову кількість застрахованих осіб – не менше 10 працівників або обсяг доходу від здійснення діяльності яких (за вирахуванням непрямих податків) протягом звітного податкового року дорівнює або перевищує 50 мільйонів гривень;
  • підприємства, які здійснюють господарську діяльність з централізованого водопостачання та водовідведення, постачання теплової енергії, постачання гарячої води; є виконавцями послуг з вивезення побутових відходів, з якими органами місцевого самоврядування укладено договір про надання послуг; виконують роботи з ремонту та технічного обслуговування ліфтів та систем диспетчеризації у житлових будинках; ритуальні служби, створені органами місцевого самоврядування;
  • підприємства, які виконують роботи з утримання об’єктів комунальної власності, що мають важливе значення для забезпечення сталого функціонування житлово-комунального господарства тергромад, та які передані на баланс цих підприємств і утримуються за рахунок бюджетних коштів;
  • аварійно-рятувальні служби, пожежно-рятувальні підрозділи (частини), створені органами місцевого самоврядування;
  • підприємства, які здійснюють будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт об’єктів державної та комунальної форм власності (генеральні підрядники і субпідрядники) із залученням бюджетних коштів та коштів міжнародної фінансової допомоги та мають чинні договори (контракти);
  • підприємства, які здійснюють розробку проєктно-кошторисної документації, авторський та технічний нагляд під час будівництва об’єктів із залученням бюджетних коштів, а також проєктування об’єктів класу наслідків (відповідальності) з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками та мають чинні договори (контракти);
  • підприємства, які здійснюють діяльність з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автодоріг загального користування державного та місцевого значення, вулиць і доріг у населених пунктах, за умови, що середньооблікова чисельність штатних працівників за попередній звітний квартал становить не менше 30 осіб;
  • підприємства, які здійснюють діяльність у сфері будівництва або встановлення об’єктів генерації електроенергії, технічного обслуговування об’єктів генерації сумарною потужністю об’єктів обслуговування більше 20 МВт), за умови, що середньооблікова чисельність штатних працівників за попередній звітний квартал становить не менше 20 осіб;
  • державні підприємства, установи, організації, які виконують функції замовника та здійснюють технічний нагляд за будівництвом, реконструкцією, капітальним ремонтом об’єктів, фінансування яких здійснюється за рахунок бюджетних коштів та коштів міжнародної фінансової допомоги;
  • підприємства, установи, організації, які провадять діяльність у сфері охорони здоров’я, освіти та науки, фізичної культури і спорту та належать до державної чи комунальної форми власності;
  • зареєстровані заклади соцзахисту населення, які надають соціальну послугу «Догляд стаціонарний»;
  • заклади культури і мистецтва обласного підпорядкування (філармонії, театри, музеї, науково-методичні центри);
  • підприємства, які надають послуги доступу до мережі інтернет з кількістю абонентів не менше 1500, а також здійснюють будівництво, комплексне технічне обслуговування, аварійно-відновлювальні роботи на об’єктах електронних комунікаційних мереж, за умови підтвердженої співпраці з операторами мобільного зв’язку та інтернет-провайдерами;
  • підприємства, які виконують функції, пов’язані з будівництвом, ремонтом або наданням інших послуг для систем, важливих для безпеки АЕС, та мають дозвільні документи та допуски до роботи й чинні договори (контракти);
  • підприємства, які здійснюють діяльність у сфері лісового господарства та лісозаготівлі, та мають право постійного користування земельними ділянками лісогосподарського призначення, які надані їм у постійне користування, на площі не менше 1000 га або за умови, що середньооблікова чисельність штатних працівників за попередній звітний квартал становить не менше 50 осіб;
  • підприємства, які виконують роботи або надають послуги з технічного обслуговування і ремонту автотранспортних засобів для забезпечення потреб сил безпеки і сил оборони тому числі автотранспортних засобів, які передаються силам безпеки і силам оборони на безоплатній основі), загальна вартість яких становить не менше 100 тисяч гривень на місяць, та за умови, що середньооблікова чисельність штатних працівників за попередній звітний квартал становить не менше 20 осіб.

Як відомо, підприємства, установи й організації, які мають важливе значення для забезпечення потреб територіальної громади, набувають статусу критично важливого. А отже, можуть бронювати своїх працівників під час дії воєнного стану, забезпечуючи таким чином безперебійність роботи.

Коментарі

Залишити коментар