100 компаній вже приєдналось до пілотного проекту із застосування новітніх технологій РРО, Хмельниччина має приєднатися через рік.
Підприємці Хмельниччини, що входять до громадської ради при ДФС області, свого часу піднімали питання щодо недоцільності тотального ведення касових апаратів, адже не кожен підприємець зможе дозволити собі його придбання та обслуговування. Більш того, в світі вже давно використовують сучасні інтернет-технології, наполягали представники бізнесу.
Ще в 2017 році Ліга роботодавців Хмельниччини намагалася зруйнувати монополію РРО та започаткувати використання сучасних інформаційних сиситем: компьютерів, планшетів, телефонів для здешевлення і спрощення ведення бізнесу. А саме при проведенні розрахунків із споживачами при реалізації товарів і послуг. Ця позиція була підтримана в звернені депутатів Хмельницької обласної ради до Верховної Ради і Кабінету Міністрів щодо недопущення тиску на малий і середній бізнес, — коментує голова Ліги роботодавців Ростислав Семків.
На сьогодні законотворці почули підприємців і започаткували пілотний проект E-Receipt, який має на меті відпрацювати механізми «електронного чеку».
Станом на початок листопада до пілотного проекту приєдналось вже близько 100 компаній. Вони передають дані в ДФС за допомогою електронної системи реєстрації розрахункових операцій. Проект стартував близько 1,5 місяці тому.
В рамках проекту передбачено можливість для бізнесу використовувати програмне забезпечення, а в перспективі і додаток на телефоні чи планшеті – щоб здійснити передачу інформації про здійснені розрахункові операції до ДФС, сформувати та надати споживачу електронний, а не паперовий чек. Цією опцією можуть користуватись і споживачі при розрахунках, отримуючи електронні версії чеків на зручний канал комунікації — електронну пошту, у форматі СМС-повідомлення, на Viber тощо.
Чеки можна буде зберігати в електронному вигляді, що значно зручніше та довговічніше ніж в паперовому варіанті. Як відомо, чеки з часом втрачають зображення та псуються і це створює додаткові ризики при перевірках фіскальними органами. При здійсненні покупки, чек буде зберігатись в електронному вигляді у відповідному онлайн-додатку платника і в базі даних ДФС, — наголосила Наталія Артемчук координатор Податкового комітету Європейської бізнес асоціації.
Йде мова про те, що пілотний проект триватиме близько року. Програмне забезпечення, відкриті інтерфейси та додатки наразі удосконалюються та допрацьовуються. Крім того, деякі деталі потребують уточнення. Наприклад, має бути чітко прописано вимоги до програмного забезпечення – щодо захисту інформації, об’єму інформації, яка там може зберігатись тощо.
Подібна «електронізація» значно здешевить ведення бізнесу. Адже наразі встановлення класичних касових апаратів є достатньо дорогою процедурою, особливо, для малого та середнього бізнесу. Оскільки, апарат потрібно придбати та обслуговувати.
Бізнес-спільнота вітає даний пілотний проект. Це якісний крок до тотальної фіскалізації, боротьби з тіньовою економікою та впровадження cashless-economy. В той же час, залишаються питання, які потребують додаткового врегулювання. Наприклад, використання POS терміналу для передачі даних до ДФС. Крім того, необхідно передбачити можливості онлайн коригування чеку. Бізнес готовий активно співпрацювати з Мінфіном та ДФС для досягнення успішного результату.
Як повідомив Заступник начальника відділу організації роботи ДФС у Хмельницькій області Віктор Чиж,
Нажаль дія пілотного проекту не поширюється поки що на територію нашої області. Але вже 30 жителів області зареєструвалися в електронних кабінетах, які дозволяють їм отримувати електронні чеки та відслідковувати походження придбаних товарів.
Коментарі