Не рідко з вуст старших людей можна почути про те, що в нашому віці вони були зовсім інші. Та чи насправді люди народжені в різні роки такі несхожі між собою? Це питання досліджували американські вчені Ніл Хоув та Вільям Штраус. В 1991 році вони розробили теорію, відповідно до якої кожні 20-25 років народжується нове покоління, з своїми цінностями, характером, звичками та особливостями які виділяють їх на фоні інших, проте повторяться в майбутніх поколіннях.
Дослідники склали характеристику та дали назву поколінням з 1433 року. На сьогодні виділять 4 види поколінь (ті що живуть сьогодні):
1 – покоління «Бебі-бумери» — (1943-1953рр.)
Вони отримали свою назву через післявоєнний сплеск народжуваності. Характерними рисами для них виділяють; патріотизм, командний дух та наполегливість. Це люди, що звикли багато працювати, сильні духом, вміють робити практично все самостійно, відповідальні, консервативні та звикли жити за правилами. Їм важливо аби все було правильно. Часто залежні від думки оточуючих. Поважають сімейні традиції.
2 – покоління «Х» — (1963 — 1984рр.)
Покоління що звикло до самостійності з раннього дитинства, адже більшість справ виконували самі. Вони постійно в пошуках чогось кращого і хочуть досягнути особистого успіху. Відмінною рисою від «Бебі-бумерів» є те, що вони більше не бачать сенсу в виконанні колективних завдань, бо вважають успіх окремої особистості значно важливішим. Надають перевагу стабільності та розраховують лише на свої сили. Прагнуть дати своїм дітям те, чого не отримали вони, тому не рідко стають гіпер-опікунами.
3 – покоління «Y» (1984-2003 рр.)
Покоління що обожнює вчитись, саморозвиватись та вдосконалюватися. Вони не залежні від стереотипів, комунікативні, відповідальні, впевнені в собі. Легко змінюють заняття до якого втрачають інтерес. Живуть сьогоднішнім днем та за гаслом «Життя одне – бери від нього все», обожнюють свободу. Хочуть отримувати все і зразу не докладаючи до цього особливих зусиль. Саме це бажання штовхає на створення нових винаходів. Багато з них планують розпочати власну справу. Їх особливість в тому, що вони хочуть створювати нове майбутнє та не зациклюються на минулому.
4 – покоління «Z» — (2003-2023рр.)
Люди що ще з раннього дитинства на «ти» з сучасними технологіями. Творчі та багатогранні. Легко впораються з великим обсягом інформації. Постійно прагнуть чогось нового та невідомого. Сидіти на місці – це не для них. Попри те, вони досить несамостійні та часто не мають чіткої життєвої позиції. Керуються трендами та не уявляють свого життя без соц-мереж.
Теорія поколінь справжня скарбниця для маркетологів, соціологів, управлінців та економістів. Адже відкривши її можна зрозуміти що саме потрібно кожному з поколінь.
Коментарі